Mensen afleiden en in een betere stemming brengen werkt echt

Sinds november ruiken reizigers geuren en horen ze muziek in de Rotterdamse metrostations. Hoe is dat idee ontstaan en welke verwachtingen had RET daarbij?

“Ik ben drie jaar geleden begonnen bij de RET. In het begin heb ik veel wetenschappelijk onderzoek over zintuigenmarketing, en hoe waarnemingen van onze zintuigen werken op onze psyche gelezen. We weten dat ov-reizigers het wachten als het meest negatieve onderdeel van hun reis beschouwen. Hun beoordeling van wachten maakt 25% van de beoordeling van hele reis uit, terwijl ze wachten veel negatiever beoordelen dan de reis zelf. Daarnaast ervaren ze wachten als veel langer dan het is; een wachttijd van vijf minuten wordt ervaren als een wachttijd van vijftien minuten. Als je de ervaring van de wachttijd kunt terugbrengen, zouden deze reizigers de reis als veel korter ervaren. Een reductie van tien minuten lukt je met reistijdverkorting nooit. Bovendien zullen mensen sneller geneigd zijn om voor het ov te kiezen als ze de wachttijd als minder lang ervaren.

Meer weten? lees hier verder.

Bron: Crow.nl